Vilken dag...


Barnmorskan här i salem försökte få ett tillväxtultraljud åt mig i södertälje under dom dagar som jag var här, (för sen vecka 32 så har symfusmåttet ökat 1 cm bara) men det var ju fullspäckat i södertälje såklart, så hon bad mig att kontakta min barnmorska i Bollnäs så att hon kunde boka en tid i Gävle under nästa vecka när jag kommit hem.
Sagt och gjort så ringer jag barnmorskan och hon säger bara att jag får skynda mig att ringa själv till Gävles ultraljudsmottagning innan deras telefontid tar slut....

Jag ringer dit och berättar läget och hon svarar att dom absolut inte har några tider, så hon ber mig att ringa till Hudiksvalls förlossning å höra med dom...OOOKEEEJ, så jag ringer till Huddik och där har dom semester....

Telefontiden för barnmorskan i bollnäs var slut nu, så då prövade jag barnmorskan i salem igen, men där var det bara telefonsvar såklart. Då ringer jag södertälje själv men dom svarar ju att det är gävles ansvar att fixa och att det var konstigt att dom inte kunde boka in mig så jag skulle ringa tillbaka dit...men då är ju deras telefontider slut i Gävle. Jaja, jag prövar väl Huddinge å Karolinska då, men där var det omöjligt att komma fram.

Vi ringer till och med sjukvårdsupplysningen och frågar vart fan vi ska vända oss om ingen kan hjälpa mig och jag behöver ett tillväxtultraljud, dom kopplade oss till Södertälje igen och där svarade dom att dom inget kan göra om dom inte får någon slags remiss eller något i den stilen...

Vi pratar med en privat klinik oxå och dom säger att dom kan göra det på måndag gratis sålänge dom får en remiss av min barnmorska innan kl 13.00 för sen går dom hem för dagen.

Jonas får åka ner till barnmorskemottagningen i Bollnäs själv och gå och prata med dom där morskorna, en av dom tar kontakt med Gävle, så vi fick vänta på att dom skulle höra av sig och berätta vad vi skulle göra.

Tillslut ringde dom upp och sa att jag skulle ringa till Södertälje förlossning och göra en CTG kurva sålänge så att vi vet att barnet mår bra iallafall.

Nåväl, ringer dom i södertälje igen och dom blir ju tokiga på oss och undrar varför ingen ansvarig kan ta kontakt med dom själva, för nu tror dom väl att jag bara hittar på för att få komma på ett ultraljud.......

OKEJ! Bara att ringa till Gävle förlossning och be dom ringa upp södertälje förlossning så att dom kan prata med varann. Efter en stund så får jag ett jättetrevligt samtal från Södertäljes förlossning där dom hälsar mig välkommen att göra en CTG kurva......

 

JAG SPYR! Varför i helvete ska det vara sånt jävla problem för? Vafan ska jag behöva ringa runt som en jävla idiot över hela landet, sånt ska väl ändå dom sköta....ush å fy, nu blev det många fula ord där, men så kan det bli efter en sånhär dag.

Jaja, jag fick göra en CTG kurva, vänta 2 timmar på en doktor som faktiskt gjorde ett tillväxtultraljud oxå, CTGn var jättebra och efter mätningarna på ultraljudet så trodde doktorn att jag var lite längre gånget än vad jag igentligen var så det var ju konstigt, men bra!

Jag hade inte så värst mycket fostervatten men det skulle tydligen inte vara något problem.
Sen kände han på min mage och även han konstaterade att huvudet var väldigt långt ner, så sa han:

"Är du fortfarande gravid om 2 veckor så bör du kanske göra en till kontroll"

"Det är inte långt kvar nu, lite värkar på det här så"

Haha, så jag får väl ställa in mig på att bebisen kanske kommer lite tidigare än vi trott.

Men det gör inget, så länge bebisen mår bra så får han komma precis när han vill! Pluttunge, jag fick se hans profil, lilla hjärtat som arbetade så fint, en fungerande urinblåsa osv.

Så nu är det bara att vänta :) Jonas är på väg ner ikväll, det känns tryggt att han kommer vara med mig UTIFALL nåt händer nu i helgen.... nu ska jag vila skallen lite! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: