Irriterad!



För 2 veckor sen fick både jag å lilleman feber, sen övergick det i en dunderförkylning och rethosta, lilleman klarade sig hyfsat bra, men inte jag med min jävla hosta. Prövade nån naturmedicin först tror jag att det va, den funkade inte, sen prövade jag den där terracough (mot hosta) men den funkade verkligen inte heller.

Och jag kan ju inte åka till jobbet och stå där och hosta, när jag arbetar med råvaror, så de är asjobbigt!
Aja, ringde i ren desperation till sjukvårdsrådgivningen i lördags och dom sa åt mig att ringa och boka en tid hos en läkare på måndan. När jag ringde till vårdcentralen fick jag inte träffa en läkare men hon i telefon skulle säga åt en läkare att skriva ut hostmedicin som jag kan hämta senare på eftermiddan. Okej.

Hämtade ut min hostmedicin, tog en dos, märkte ingen skillnad, förutom att när ja somna så sov jag ända till 15.10 dagen efter, INTE VANLIGT! Sen när ja vakna så tog jag medicinen igen, något ja fick ångra grymt.
Jag blev så jävla illamående, huvudet dunkade osv, fick springa å spy å hålla på. Sen va den dagen förstörd.

Igår åkte vi ju till lekpalatset, när ja vaknade kändes det som att jag hade halsat en sjuttis kvällen innan ungefär, efter frukosten fick man springa å spy igen, å då försvinner ju illamåendet och jag hade bara den dagen på mig att träffa kristin innan hon åker ner till linköping igen så jag kände mig tvingad att ge det ett försök, haha....

Efter dagens bestyr, utan att få ha behållit nåt i magen på 2 dygn så var man rätt så sliten. Wictor fick komma och hämta oss i bollnäs, jag ringde sjukvårdsrådgivningen så fort jag kom hem igen, å dom kan ju förfan bara säga en sak: Ring vårdcentralen när dom öppnar! Å vårdcentralen gör ju förfan inte ett skit!

Jag blir så jävla irriterad på den jävla sjukvården så det finns inte, ska man behöva vara en 85 årig gammal kärring med dubbelsidig lunginflammation och benbrott för att få träffa en doktorjävel eller!?

Å varför i helvete skriver doktorn ut en medicin som innehåller typ morfin till en människa som han inte ens har träffat? Inte ens pratat med? Jag menar, om medicinen är så pass stark att man behöver ett recept för att få komma åt den, men det enda man behöver göra är att lyfta luren och säga att man har hosta och vill träffa en läkare, så får man den!?
Näää blääääääääääääää.

Så nu sitter man här med hosta igen, eftersom jag vägrar ta medicinen eftersom jag inte tål den antar jag.
Och jag är bara SÅ JÄVLA LESS!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: